3. Reparaties aan je woning

3.1 Gewone reparaties
 
Jij als huurder bent zelf verantwoordelijk voor het goede onderhoud van je woning. Als er iets kapot is, moet je dit repareren. Kan je deze reparaties niet zelf? Dan mag je altijd de technische dienst van Woonhaven bellen.
 
Voor sommige reparaties betaalt Woonhaven, voor andere reparaties moet je zelf betalen. Je krijgt hierover een informatiebrochure als je begint te huren. Wie wat moet betalen, is bepaald in het Burgerlijk Wetboek.
 
3.2 Noodzakelijke en dringende reparaties
 
Woonhaven mag dringende reparaties aan de woning doen als deze nodig zijn. Je moet er voor zorgen dat we binnen kunnen in je woning in dringende gevallen. We proberen je altijd op voorhand te contacteren.
 
3.3 Herstelling aan elektrische toestellen
 
Koop je zelf nieuwe toestellen terwijl je huurt bij Woonhaven? Dan blijven die van jou.
 
Alle reparaties van elektrische toestellen betaal je zelf.
 
Een aantal woningen en appartementen van Woonhaven hebben een dampkap en elektrische kookplaat. Heeft jouw woning deze toestellen? Dan ondertekenen we tijdens de plaatsbeschrijving een document. Daarin doet Woonhaven afstand van deze toestellen. Jij wordt dus de eigenaar en jij zorgt dan voor het onderhoud. Dampkappen die aangesloten zijn op een centraal afzuigsysteem moeten wel in de woning blijven.